وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ 442
 

آیت الله اراکی: احساس وحدت مؤلفه اصلی اربعین است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در اربعین همگان احساس وحدت می‌کنند، گفت: ویژگی اول اربعین این است که همگان را دور یک هدف واحد جمع کند؛ اینکه یک هدف عالی بتواند انسان‌های متفاوت را با دید، جغرافیا و فرهنگ متفاوت دور یک منبع جمع کند مسئله ساده‌ای نیست.

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ 394
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مکتب عاشورا خیمه وحدت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب، متکی بر هیأت‌های حسینی است، گفت: هیچ مکتبی به غیر از اهل بیت قدرت شبکه سازی مردمی را ندارد.

۱۴۰۲/۰۵/۱۰ 360
اسقف اعظم صیدای لبنان:

عاشورا تبدیل به نردبان ارزش‌ها شده است

الیاس حداد گفت: عاشورا از نظر حقوقی یک جنایت کشتار جمعی با طراحی قبلی است. جنایتی که در عاشورا صورت گرفت تبدیل به نردبان ارزش‌ها شده است.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 298
 

نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شد/حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود گفت: نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شده و از سوی دیگر بیداری اسلامی نباید خاموش شود بلکه همگان باید در نظم نوین جهانی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 318
 

ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت برای جمع‌شدن مسلمانان در کنار یکدیگر است

امام جمعه و جماعت مسجد رحمت للعالمین ارومیه گفت: بی‌شک ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت برای جمع شدن مسلمانان در کنار یکدیگر است و باید این خصلت مبارزه علیه کفر را به همنوعان خود القا کنند.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 309
امام جمعه سنندج:

قیام و مکتب الهی امام حسین (ع) دین اسلام را احیا کرد

امام جمعه سنندج با بیان اینکه قیام و مکتب الهی امام حسین (ع) دین اسلام را احیا کرد؛ ابراز داشت: اهل سنت ارادتی ریشه‌دار و عمیق به امام حسین(ع) دارند و از دیدگاه اهل سنت کشته شدن در مسیر عشق به اهل بیت(ع) شهادت و بزرگترین مقامی است که از جانب خداوند به انسان اعطا می‌شود.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 395
علما و روحانیون اهل سنت گلستان:

محبت و مودت نسبت به امام حسین (ع) سمبل وحدت بین امت است

علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان با عنوان اینکه عشق پیروان اهل سنت به امام حسین (ع) سمبل وحدت بین امت اسلامی است بر قیام و ایستادگی در برابر هر گونه ظلم و ستم تأکید کردند.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 470
 

روضه‌ی عصر عاشورا به روایت حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای

به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ادامه مسیر چهار سال گذشته، مجموعه‌ی تصویری «بعثت خون» را منتشر می‌کند.

۱۴۰۲/۰۵/۰۷ 291
سید حسن نصرالله:

شعار و پیمان عاشورایی ما «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی» است

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عاشورایی خود در بیروت تأکید کرد که شعار عزاداران راهپیمایی عاشورایی «لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی» است.

۱۴۰۲/۰۵/۰۴ 347
سلسله مراسم های " قرار همدلی" به مناسبت دهه محرم در مجمع تقریب برگزار شد؛

حجت الاسلام موسوی: در عاشورا جذبه ای است که همه دلها را تکان می دهد

سلسله مراسم های " قرار همدلی" به مناسبت دهه اول محرم با حضور حجت الاسلام و المسلمين سید موسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب و کارکنان این مجمع برگزار شد.

۱۴۰۲/۰۴/۲۸ 299
 

سید حسن نصرالله: کربلا به ما صبر و استقامت را آموخت

دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در سخنانی در شب اول ماه محرم در ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: کربلا به ما صبر و استقامت را آموخت.

۱۴۰۲/۰۴/۲۷ 270
 

تأکید آیت الله وحید خراسانی بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری‌های محرم

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام، بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن عزاداری‌های حسینی در کشور تاکید کرد.